Takamura ha Shindō Yōshin Ryū Seminar mit Toby Threadgill (USA)

Kaicho und Menkyo Kaiden Takamura ha Shindō Yōshin Ryū

Einleitung

Shindō Yōshin Ryū (SYR) ist eine Koryu-Schule, die 1864 von Matsuoka Katsunosuke gegründet wurde. Eine autorisierte Zweiglinie, die Ohbata/Takamura-Linie, wird heute als Takamura Ha Shindo Yoshin Ryū (TSYR) von Toby Threadgill als Kaicho und Menkyo Kaiden geführt. SYR hat fundamentale Bedeutung für die Gründung von Wadō Ryū. Der Gründer von Wadō Ryū, Hironori Otsuka, studierte SYR unter einem lizenzierten Ausbilder namens Tatsusaburō Nakayama.

TSYR Lehrgang in Berlin

Vom 17. – 19. November 2023 fand in Berlin ein offenes TSYR Seminar mit Toby Threadgill Sensei statt. Unterstützt wurde Threadgill Sensei von Brent Carey (Colorado, USA), Marco Pinto (Santarem, Portugal) und Eric Winters (Kalifornien, USA).

Insgesamt 106 Teilnehmern - 60 TSYR Mitgliedern und 46 Wado Ryu und Shito Ryu Karateka – aus Deutschland, Frankreich, den Niederlanden, Portugal, Spanien, Finnland, Britian, Italien, Kanada und Ungarn trainierten und lernten zusammen.

Aufgeteilt wurde das Training in zwei Gruppen: TSYR Mitglieder und Gäste. Im Focus standen Kihon und ausgewählte Kata aus dem Taijutsu no Maki und für die TSYR Mitglieder auch Kata des Buki no Maki wie zum Beispiel Batto.

Takamura ha Shindō Yōshin Ryū Seminar with Toby Threadgill (USA)

Kaicho and Menkyo Kaiden Takamura ha Shindō Yōshin Ryū

Introduction

Shindō Yōshin Ryū (SYR) is a Koryu school founded in 1864 by Matsuoka Katsunosuke. An authorized branch lineage, the Ohbata/Takamura lineage, is led today as Takamura Ha Shindo Yoshin Ryū (TSYR) by Toby Threadgill as Kaicho and Menkyo Kaiden. SYR was fundamental in the founding of Wadō Ryū. The founder of Wadō Ryū, Hironori Otsuka, studied SYR under a licensed instructor named Tatsusaburō Nakayama.

The TSYR Seminar in Berlin

From November 17 - 19, 2023 an open TSYR seminar with Toby Threadgill Sensei took place in Berlin. Threadgill Sensei was assisted by Brent Carey (Colorado, USA), Marco Pinto (Santarem, Portugal) and Eric Winters (California, USA).

A total of 106 participants - 60 TSYR members and 46 Wado Ryu and Shito Ryu karateka - from Germany, France, the Netherlands, Portugal, Spain, Finland, Britain, Italy, Canada, and Hungary trained and learned together.

The training was divided into two groups: TSYR members and guests. The focus was on kihon and selected kata from Taijutsu no Maki and, for TSYR members, also kata from Buki no Maki such as Batto.

Christina Gutz